מנקים את הטונה, קוצצים את הטונה היטב ומחזירים לקירור. חשוב לשים לב שטונה בלו פין מכילה אחוזי שומן גבוהים מאוד, ולכן גם מתחממת מהר. בכדי לשמור על המרקם והחמאתיות מומלץ לוודא שהיא נשארת קרירה ולא מתחממת יתר על המידה.
חוצים את המלפפון לחצי לאורכו, מרוקנים את חלקו הפנימי (לשמירה על הפריכות והימנעות מרטיבות), וקוצצים לקוביות קטנות מאוד. לאחר מכן, קוצצים גם את השאלוט הבצל הסגול והבצל הירוק לחתיכות קטנות גם כן.
חשוב מאוד לבצע את ערבוב הטרטר אך ורק בסמוך להגשה, ולהגיש מיד לאחריו. לא ניתן לערבב את הטרטר ולאפשר לו לנוח במקרר או לעמוד בטמפרטורת החדר, מה שיהרוס אותו.
להרכבת הטרטר - מערבבים בקערה את הטונה הקצוצה, המלפפון והבצלים, ומתבלים בטבסקו, סויה ושמן זית. מוסיפים מעט מלח (חשוב לזכור שהסויה מלוחה) ופלפל שחור, מערבבים וטועמים. מתקנים תיבול במידה ויש צורך - טבסקו מיץ לימון לחמיצות, סויה למליחות ושמן זית להגברת השומניות והעושר. מגישים מיד ומתבלים במעט פתיתי מלח!
- להכנת הברוסקטות - לוקחים בגט חלה לחם מכל סוג שיש בבית והוא מעט יבש ופורסים לפרוסות עבות יחסית (למשל בגט - מטבעות בעובי אצבע וחצי). ממקמים בתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה, מתבלים במעט מלח ופלפל ומזלפים שמן זית בנדיבות. מכניסים לאפייה של 10-15 דקות בחום מקסימלי עד להזהבה (אך לא ייבוש, חשוב).
הכנתם את טרטר הטונה שלי ?
מוזמנים להעלות לאינסטגרם ולתייג – Dor_peleg@, אשמח לראות את התוצאות !